Kira Montilque
Level 2

Begge billeder l?nt af http://deviantart.com/
|
Post by Kira Montilque on Nov 15, 2006 9:40:11 GMT 1
Og går så ud af lokalet med et smil på læben
|
|
|
Post by Shakirah Volura Ventimé on Nov 25, 2006 19:29:58 GMT 1
læser en bog om hvirvel løse dyr . Skriver notater , og laver derefter et referat om wienbersneglen .
|
|
|
Post by { Julia Crane } on Jan 19, 2007 20:35:07 GMT 1
Kommer roligt gående ind i klassen... Ser på tavlen, og sukker kort for mig selv, skæver længselsfuldt mod vinfuet, vender så blikket mod tavlen igen og beslutter mig for at læse en bog om pattedyr. Finder en gammel bog med et brunt læderomslag, børster den let fri fra støv, og slår så op på første side... Mine øjne kører fra linje til linje, fra side til side, fra kapitel til kapitel.... Læser siderne grundigt igennem, stopper dog mellem kapitlerne for lige at skrive nogle få notater til.
( Deltager i faget )
|
|
|
Post by { Julia Crane } on Jan 19, 2007 20:39:51 GMT 1
Når til 12 kapitel... sukker og tager mig let til hovedet, mens jeg følger godt med i teksten... Vender den tætskrevene side, og går viddere med en ny og tæt side... Når langsomt et nyt kapitel, og tager mit notepapir frem, skriver de små notater ned på mit papir. Vender så tilbage i teksten, og læser viddere på kapitel 13...
|
|
|
Post by { Julia Crane } on Jan 19, 2007 20:45:04 GMT 1
Er efterhånden nået godt igennem bogen. Smiler let for mig selv, da jeg langt om længe for vendt den sidste side i den tykke bog. Tager igen mit notespapir frem, og skriver omhyggeligt mine notater ned. Læser papiret igennem, og smiler tilfreds. Tager så bogen, og ligger den på plads, læser kort tavlen igennem igen, for at ridse op hvad det var vi kunne vælge mellem. Tager så en bog om fisk. Igen et tydeligt tegn på, at eleverne ikke just har haft fingrende for meget i denne bog, da den stadig er meget støvet, og næsten helt fugtig at røre ved. Skærer en kort grimasse, og går derefter tilbage, og sætter mig på min plads, slår op på første side i bogen, og holder et nyt stykke papir til noter klar...
|
|
|
Post by { Julia Crane } on Jan 19, 2007 20:56:13 GMT 1
Når et nyt kapitel, og har som med den tideligere bog, taget notater efter hvert kapitel. Får læst den tykke og ret gamle, bog læst færdig... * hvor irritrerende,hvorfor skal de altid skrive så småt!!? * Læser mit andet notespapir igennem. Massere minde tindinger, kan ikke lide at være inde i klasseværelset længere tid ad gangen... Sukker, og rejser mig så op igen... undre mig egentligt over hvad hvirvelløse dyr er, så bestemmer mig for at finde ud af det. Fisker bogen frem fra den slidte reol, og læser bag på den... * hmmmm, lyder faktisk spændene... * Smiler skævt, og mærker mit humør gro en smugle, sætter mig så igen på min plads, og slår op på første side igen. Sørger for at have pen og papir klart ved siden af mig... Vender så alle mine tanker og min opmærksomhed på bogens indhold...
|
|
|
Post by { Julia Crane } on Jan 19, 2007 21:07:36 GMT 1
Får læst bogen færdig... har nu en heeel masse notater, samler papirene i en stak, og lægger dem så på bordet... Tænker lidt og ridser det hele op i mit hovede... * har læst om, pattedyr, fisk og hvirvelløse dyr....* smiler tilfreds... * mangler bare... Fugle, Krybdyr, Padder og indsekter.* mit smil falmer en smugle da jeg tænker over hvor meget jeg har endnu^^ ryster let på hovedet, og tager fat på et nyt emne. * nu vil jeg læse om... Fugle!* finder en bog om fugle i reolen, sætter mig, og gør som jeg har gjordt med alle de andre bøger, læser, og skriver notater ned efter hvert kapitel.
|
|
|
Post by { Julia Crane } on Jan 19, 2007 21:39:55 GMT 1
Når gennem bogen med et stille suk, føler mig en smugle træt med al det lektieræs... tvinger mig dog til lige at læse om det sidste... prøver at få mig selv til at tro at det værste er overstået... Ligger bogen på plads, og får øje på en ny ved siden af om krybdyr, går igang med at læse den grundigt igennem, og skriver notater ned for hvert kapitel... Når også igennem den bog om krybdyr, og samler mine notater sammen, ser kort ud af vinduet/ hullet ...^^ * det er blevet meget mørkere allerede, gad vide hvor lang tid jeg har været i klassen...* sukker og ryster på hovedet af mig selv, går så igen mod reolen, og fisker bogen frem om padder... Vipper min pen i hånden mens jeg grundigt læser første kapitel, og opmærksomt fylder mit nye blanke papir med notater....
|
|
|
Post by { Julia Crane } on Jan 19, 2007 21:49:28 GMT 1
Når grundigt igennem bogen med padder, og har nu en masse papirer fyldt med notater, og vigtige oplysninger. smiler stolt for mig selv... * så mangler jeg kun den om insekter! * Lunter nærmest hen mod reolen, og sætter bogen om padder fint på plads, finder så langt om længe den om insekter, og begynder at læse... Når gennem første kapitel, og har allerede nu fået en masse viden skrabet sammen om dette emne... * spændene.. * tænker jeg, dels for at opmuntre mig selv til at fortsætte uden at falde i søvn. Læser viddere, med mine tanker dybt inde i bogen og dens handling... Bliver færdig med det sidste kapitel, og skriver de sidste notater ned... Ser på stakken af notater foran mig, sukker tungt, og begynder så at skrive en mindre rapport ud fra mine notater, så det hele bare sidder fast inde i min hjerne ^^ Bliver færdig med mine rapporter, og ser stolt på resultatet, skriver så et kort referat om de forskellige dyr, deres kendetegn osv.
|
|
|
Post by { Julia Crane } on Jan 19, 2007 21:52:14 GMT 1
Skriver det sidste ord på de tætskrevende sider, og tilføjer mit navn på hver af dem. Samler så papirerne i en bunke, og sætter små klips på det der hører sammen med det... Smiler overlegent... * I can do it! * Tænker jeg triumferende, og går med et stolt men også lidt træt smil ud af klasseværelset...
|
|
|
Post by Midnight Fleur- [16 år] on Feb 6, 2007 12:40:27 GMT 1
åbner stille døren ind til klassen.. er godt klar over at jeg kommer for sent.. kigger op på vores lærer, som skæver ondt til mig.. kigger lidt ligeglydigt på hende.. tager så en af bøgerne.. læser: patte dyr..
|
|
|
Post by Midnight Fleur- [16 år] on Feb 6, 2007 13:55:25 GMT 1
da jeg er færdig med bogen, rejser jeg mig, og går ud af lokalet..
|
|